Měření události kliknutí na odkazy emailu a telefonu v Google Analytics pomocí GTM

Pavel Kovář
18.09.2021 19:32

Mezi základní události, co na webu můžeme měřit, patří bezesporu počet kliknutí na odkazy e-mailových adres a telefonních čísel. Dá nám to pěkný přehled o tom, kolik nových kontaktů se nám díky webu podařilo navázat. V tomto článku si ukážeme, jak lze toto měření nastavit velice jednoduše bez nutnosti zásahu do kódu pomocí Google Tag Manager a přenášet událost kliknutí do Google Analytics.

Pravidlo kliknutí na e-mailovou adresu

V Google Tag Manager začneme v sekci Pravidla, kde klikneme na Vytvořit nové. Pravidlo pojmenujeme Email Click, jako Typ pravidla vybereme Kliknutí – Pouze odkazy. Pro spouštění pravidla vybereme možnost Některá kliknutí na odkazy a nastavíme podmínku pro Click URLzačíná namailto:. Díky této podmínce se pravidlo spustí pouze pro odkazy e-mailových adres, které v HTML kódu mají běžně tvar “mailto:[email protected]”.

Konfigurace pravidla kliknutí na e-mailovou adresu

Pravidlo kliknutí na telefonní číslo

Podobně jako pro odkazy e-mailu nastavíme také pravidlo kliknutí na odkazy s telefonním číslem, které pojmenujeme například Phone Click. Pouze v podmínce Click URL nastavíme filtr pro odkazy začínající na tel:.

Konfigurace pravidla kliknutí na telefonní číslo

Odeslání události do Google Analytics

Abychom viděli počet kliknutí na dané odkazy v přehledu událostí v Google Analytics, je potřeba vytvořit značku, která to zajistí. Značku pojmenujeme Email Click Event, typ značky zvolíme Google Analytics: Universal Analytics a typ měření Událost. Parametry měření událost nastavíme na:

  • Kategorie: email
  • Akce: {{Click URL}}
  • Štítek: {{Page Path}}

Dále vyplníme Nastavení Google Analytics, kde je potřeba zadat ID naší Google Analytics služby pro daný web. ID můžete vyplnit napřímo nebo zvolit připravenou proměnnou {{Google Analytics ID}} (pokud ji máte vytvořenou).

Jako poslední nastavíme Spouštějící pravidla, kde zvolíme naše nově vytvořené pravidlo Email Click.

Značka pro měření události kliknutí na odkaz v Google Analytics

Obdobně můžeme nastavit měření události pro kliknutí na telefonní čísla.

Reklama
Reklama